Ներդրողներ
Դուք բոլորդ հավանաբար լսել եք այնպիսի բառեր, ինչպիսիք են՝ «ներդրում» և «ներդրող»։ Ներդրողը մարդ է, ով իր գումարը տալիս է ինչ-որ բիզնեսի, առավել հաճախ՝ ստարտափի, որպեսզի ապագայում, ստարտափի հայտնի դառնալուց հետո որոշակի տոկոսներով շահույթ ստանա։ Որտեղի՞ց են ստանում տոկոսները։ Օրինակ՝ ներդրողը կարող է ընկերության մասնաբաժին գնել և այդ դեպքում կարող է նաև որոշումների ընդունման վրա ազդեցություն ունենալ, օրինակ՝ ինչ արտադրել, ում հետ գործարք կնքել, ինչպիսի գովազդային ռազմավարություն ընտրել։ Մի կողմից բիզնեսի նախնական փուլում ներդրող ունենալը շատ շահավետ է. պայմանները կարող են լինել այնպես, ինչպես պայմանավորվել եք, շահույթը ոչ շուտ ետ վերադարձնելը հնարավոր է։ Մյուս կողմից կա վտանգ, որ մի քանի տարի հետո ձեր ընկերությունը կարող է հայտնվել այլ մարդկանց իշխանության տակ (եթե նախապես չեք մտածել` ինչպես բաշխել բաժնետոմսերը) և ներդրողը հեշտությամբ կարող է նախագծի համար դադարել գումար տալ, եթե նրան ինչ-որ բան դուր չգա։
Այդպիսի ուղով է գնացել, օրինակ, իսրայելական Redefine Meat ընկերությունը։ 2019 թվականի հունվարին նրանք ներդրողներից կարողացել էին 29 միլիոն ԱՄՆ դոլար ստանալ։ Այս գումարը նրանք կօգտագործեն արտադրանքի առաջին փորձնական խմբաքանակը արտադրելու մեջ, իսկ մինչ այս տարվա վերջ պլանավորում են ստեղծել արդյունաբերական կենսատպիչներ։
Կա նաև մեկ այլ տարբերակ. գնալ բորսա և բազմաթիվ ներդրողներից գումար ստանալ։ Դա հնարավոր է, երբ ընկերությունն արդեն շատ է մեծացել։ Ներդրող նույնիսկ կարող եք դառնալ դուք՝ բաժնետոմս գնելով։
Դրամաշնորհներ
Միջազգային կազմակերպությունները ու տարբեր երկրների կառավարությունները շատ հաճախ գումար են տրամադրում տարբեր նորարարական հետազոտությունների իրականացման համար, եթե հետաքրքրված են դրանցով։ Օրինակ՝ այդպես արեց NovaMeat-ը՝ ընկերություն, որը 3D պրինտերով բուսական միս է տպում. իրենք անցյալ տարի Իսպանիայի Էկոնոմիկայի նախարարությունից 300 հազար դոլար են ստացել։ Կամ Դենզիբել Մոնտինոլան, ով մանգոյից պլաստիկ է ստանում, գումար էր ստացել առևտրա-արդյունաբերական խորհրդի տեղական բաժնից։ Դրանք դրամաշնորհային գումարներ են, այսինքն՝ պետք չէ դրանք վերադարձնել։ Կարելի է ուղղակի գումարը վերցնել և դրանով ծածկել աշխատանքային հետազոտության ծախսերը։ Որո՞նք են այստեղ բացասական կողմերը։ Առաջին հերթին, պետք է դրամաշնորհներ փնտրել, ճիշտ ձևով դիմել, շատ փաստաթղթեր հավաքել, բայց հնարավոր է նաև, որ գումարը կշահի ուրիշ մեկը։ Այսինքն՝ հարկավոր է շատ ռեսուրսներ ծախսել մրցույթների որոնման ու պատրաստվելու վրա, իսկ հետո կազմել բարդ հաշվետվություն այն մասին, թե որտեղ եք ծախսել գումարները։ Բացի այդ, դրամաշնորհը կարող է ծածկել միայն որոշ կոնկրետ ծախսեր, օրինակ՝ լաբորատորիայի համար, իսկ նախագծի գովազդի կամ աշխատավարձերի համար այդ գումարն արդեն չի կարելի ծախսել։
Բանկային վարկ
Առաջին հերթին, այս տարբերակը միայն չափահաս անձանց է հասանելի։ Երկրորդ հերթին, բանկին ևս պետք է տոկոսներ տալ, եւ հաճախ շատ ավելի վաղ, քան ներդրողների դեպքում։ Բացի այդ, ձեզ հարկավոր կլինի հավաքել բազմաթիվ փաստաթղթեր, որոնք կհաստատեն, որ դուք կկարողանաք մարել այս վարկը, իսկ տոկոսադրույքը հնարավոր է այդքան էլ գրավիչ չլինի, այսինքն՝ ձեզնից կպահանջվի ձեր վերցրածից մեկ երրորդով շատ գումար ետ վերադարձնել բանկին։ Փոխարենը, դուք չեք հանձնում ընկերության ղեկավարումը, գումար տալը չեն կարող չեղարկել, և դուք այն կարող եք ծախսել նրա վրա, ինչն ինքներդ եք անհրաժեշտ համարում. ոչ մեկին համոզել պետք չէ։
Շրջանավարտներ/համայնք
Սա շատ տարածված պրակտիկա է արևմտյան բուհերում, որոնք հարյուրավոր տարիներ է ինչ գոյություն ունեն, ինչպես, օրինակ, Հարվարդը, Սթենֆորդը կամ Օքսֆորդը: Շրջանավարտները դառնում են հաջողակ ձեռներեցներ և իրենց հաջողությամբ ոչ միայն բուհն են գովազդում, այլեւ կարող են որոշակի ֆոնդ տրամադրել ներկա ուսանողների համար։ Ի վերջո, նրանք իրենց օրինակով են հիշում՝ ինչպես էին ապրում ուսանողության մեջ և որքան կարևոր է երիտասարդ սովորողներին աջակցելը։ Եվ նրանք անտարբեր չեն համալսարանի ճակատագրի հանդեպ. իհարկե հիշում են իրենց ուսուցիչներին, համադասարանցիներին, և հնարավոր է, որ պլանավորում են իրենց երեխաներին էլ այդ դպրոց տանել։ Այդպիսի համայքներն անգլերեն կոչվում են alumni։
Քրաուդֆանդինգ
Սա հնարավորություն է բոլոր ցանկացողներից գումար հավաքելու։ Այժմ նման կայքերը շատ են՝ planeta.ru, GoFundMe, Boomstarter, Kickstarter, Patreon, Crowdfunder եւ մեկ միլլիոն այլ։ Դուք առաջարկում եք փոքր պարգևներ, տվյալ մարդուն կայքում ավելացնել, նրանց ուղարկել ստացված պատրաստի ապրանքը և այլն, եւ մարդիկ ուղարկում են ցանկացած չափի գումար։ Այստեղ չկա հաշվետվություն. ծախսեք, ինչպես անհրաժեշտ եք համարում. ոչ մեկին ոչինչ վերադարձնելու կարիք չկա։ Դրական կողմն այն է, որ այսպես դուք կարող եք մարդկանց գրավել աշխարհի ցանկացած ծայրից, բայց դրանում է հենց մինուսը։ Դուք պետք է մեծ ջանք գործադրեք գովազդի, հովանավորների համար նվերներ գնելու հարցում, իսկ եթե գումարը չհավաքվի, ձեզ ոչինչ չմնա, ամբողջը ուղղակի ետ կվերադարձվի նվիրատուներին։ Այսինքն՝ սրա վրա հույս դնելը դժվար է։