Քննարկում 2։ Հող
Էջը անհրաժեշտ նյութերի և առաջադրանքների
պանակ-ուղեցույցն է երկրորդ
քննարկում-հանդիպման համար
Մուտք
Սկսեք քննարկումը հարցնելով ուսանողներին, թե ինչը իրենց հետաքրքրեց կամ զարմացրեց ընթերցանյութում և թե ինչ հիմնական եզրակացություններ կարելի է անել կարդալուց հետո։ Երբ պատասխաններ չեն հնչում, մարզիչը կարող է տալ ուղղորդող հարցեր նաև ըստ անհրաժեշտության՝ կիսվել ուսանողի հետ սեփական մտքերով։
Ապա անցնել այն հարցերի քննարկմանը, որոնք ուսանողները նախօրոք ուղարկել են։

Եթե հարցեր չկան, մարզիչը կիսում է էկրանը և ցույց տալիս երեք հարց ընթերացնյութի մասին, և կարդալով, սպասում ուսանողների պատասխանին։
ՀԱՐՑ 1: Պերմակուլտուրիստները չեն հերկում իրենց հողը, քանի որ հերկելը․ (կա երկու պատասխան)
  1. սպանում է հողում առկա կյանքը, որը ստեղծել են մակրո և միկրոօրգանիզմները
  2. ծախսատար և ժամանակատար գործընթաց է
  3. մթնոլորտ է բաց թողում հողում կուտակված ածխածինը
  4. կտրուկ փոխում է հողի խոնավության աստիճանը
ՀԱՐՑ 2: Առողջ սննունդ աճեցնելու համար շատ կարևոր է․
  1. բարելավել և պահպանել հողի որակը
  2. ջրել սերմերը խմելու ջրով
  3. հերկել հողը
  4. պաշտպանել արևի ճառագայթների հետ շփումից
ՀԱՐՑ 3: Հողում ածխածնի պարունակության բարձրացման արդյունքում հողը
  1. դառնում է ավելի տարողունակ ջուր կուտակելու համար
  2. կորցնում է բույսերին սննդանյութերով ապահովելու կարողությունը
  3. ենթարկվում է էրոզիայի
  4. ոչ մի փոփոխության չի ենթարկվում
Ճիշտ պատասխաններ՝
  • Հարց 1 - պատասխան 1 և 3
  • Հարց 2 - պատասխան 1
  • Հարց 3 - պատասխան 1

Քննարկման հիմնական միտքն է․

Հողը բարդ համացանց է։ Հողում ապրում են բազմազան միկրոօրգանիզմներ, և առկա են տարատեսակ նյութեր, որոնցից յուրաքանչյուրը կարևոր է հողի առողջության համար։ Պերմակուլտուրայի մեթոդը փորձում է իր մոտեցումով հողը պահել իր բնական նյութերով լի և ապահովել նրա երկարաժամկետ առողջությունը։
Նախավարժանք
Նպատակը երեխաներին ակտիվացնելն ու պատրաստելն է հիմնական քննարկմանը։
  • Հարց
    Ընթերցանյութից սովորել եք հողի և նրա տեսակների մասին։ Հիմա եկեք միասին նայենք տարբեր հողերի նկարների և հասկականք, թե որ հողը ինչ տեսակի հող է`
    • Արոտահող
    • Այգեգործություն հող
    • Անտառային հող
    • Քաղաքային հող

    Մարզիչը կիսում է էկրանը և ցույց տալիս ներքևում տեսադրված նկարները։
    00
  • Պատասխան
    1. Քաղաքային հող
    2. Անտառային հող
    3. Այգեգործություն Հող
    4. Արոտահող
    00
ՔԱՐՏԵԶԱԳՐՈՒՄ - Գոտիներ
Մարզիչը խնդրում է ուսանողներին հանել իրենց աշխատանքային տետրերը և բացել երկրորդ ընթերցանյութի հատվածը՝ գոտիների քարտեզը։ Գոտիները արդեն պատկերված են, բայց ուսանողները պետք է յուրաքանչյուր գոտու համար դուրս բերեն համապատասխան բույսեր։ Այդ բույսերը կարող են լինել նախկին ընթերցանյութի բույսերի ցանկից։ Բույսերը դուրս բերելուց հետո անհրաժեշտ է դրանք պատկերել քարտեզի համապատասխան հատվածներում։

1. Քննարկում-Վարժություն
Թիրախավորվող հմտություններ
Պերմակուլտուրա/դիզայն, հետազոտություն։
  • Առաջադրանքի ներկայացում

    Պատկերացրու, որ դու պերմակուլտուրայի դիզայնի մասնագետ ես, և քեզ է դիմել մի մեծ այգեգործական տարածքի տեր, որպեսզի դու իր տարածքների համար առողջ հողային համակարգ նախագծես։



    Եկեք հասկանանք ինչպիսի՞ քայլերի կդիմեք առողջ հողային համակարգ նախագծման մեջ։

    1. Նույնիսկ մինչ որոշակի գործողությունների դիմելը, ի՞նչ կանեք։
    2. Ի՞նչ մեթոդներ կկիրառեք բուն հողի համակարգի նախագծման մեջ։
    3. Ինչպիսի՞ բույսերով կնախընտրեք ծածկել հողի մակերևույթը։
    4. Ի՞նչ կանեք հողի ծածկույթի համար։

    Ձեզ տալիս եմ 10 րոպե, որպեսզի քննարկեք թե ինչպես եք նախագծելու համակարգը։



    Քննարկման ժամանակ ունեք երեք օգնության/ ուղղորդման հնարավորություն։ Եթե հարցերից ինչ-որ մեկի ժամանակ չգիտեք ինչպես առաջ շարժվել, չատում գրելով կամ ուղղակի խոսքով կանչում եք մարզիչին։


    Ուղղորումների ժամանակ մարզիչը հասկանում է թե ինչ է բաց մնացել ուսանողների համար և ուղղորդումների հատվածի բանալի բառերի օգնությամբ փորձում է օգնել քննարկման ընթացքին։
  • Ուղղորդումներ


    1. Մինչ աշխատանքները սկսելը՝
    Նախ պետք է դիտարկել շրջակա միջավայրը և կլիման տեղի պայմանները հասկանալու համար։

    2. Առողջ հողի համակարգի նախագծում՝
    Հողատարածքը մուլչով ծածկելով հողը կհարստանա սննդանյութերով և կվերականգնվի հողի բերրիությունը, հողում գտնվող օգտակար միջատները կունենան ապահով միջավայր, ինչպես նաև հողը կպաշտպանվի մոլախոտերից։

    Հողի կարող եք հարստացնել օրգանական նյութերով՝ կոմպոստով, որդերի ձուլվածքներով, երկրային որդերով, թռչնի գոմաղբով կամ մանրացված տերևներով։ Օրգանական նյութերը ներծծվում են հողի ճեղքերի միջև, որպեսզի հողը խոնավ մնա ավելի երկար տևողությամբ և կարողանա ջուրը լավ ներծծել:

    Ջուրը նույնպես կարևոր է։ Կարող եք անձրևաջրերը հավաքելու և պահելու համար օգտագործեք ջրի հավաքման տեխնիկա։ Հարկ կլինի իրականացնել արդյունավետ ոռոգման մեթոդներ, ինչպիսիք են կաթիլային ոռոգման կամ միկրոոռոգման համակարգերը: Այս մեթոդները ջուրը հասցնում են անմիջապես բույսերի արմատներին՝ նվազեցնելով ջրի թափոնները և բարելավելով բույսերի աճը: Պարբերաբար վերահսկեք հողի խոնավության մակարդակը, որպեսզի համոզվեք, որ բույսերը ստանում են բավարար ջուր:

    3. Բույսերի ընտրությունը`
    Հողի տեսակը կորոշի, թե որ բույսերը կարող են հաջողությամբ աճել: Օրինակ, թթվային հողը կարող է պահանջել թթու սիրող բույսեր:

    Կլիման (ջերմաստիճանը, տեղումները և սեզոնային փոփոխությունները) կազդի բույսի աճի և գոյատևման տեմպերի վրա:

    Պետք է ընտրել բույսեր, որոնք ծաղկում են տարածքին համապատասխան արևի քանակով։

    Պետք է ընտրել բույսեր, որոնք լավ են աճում միասին և լրացնում են միմյանց աճը (ուղեկցող տնկում):
    Որոշ բույսեր միասին տնկելիս կարող են բարելավել հողի բերրիությունը կամ զսպել վնասատուներին:

    Պետք է ընտրել բույսեր, որոնք բնիկ են այդ տարածքում կամ ժամանակի ընթացքում հարմարվել են կլիմայական և հողային պայմաններին:

    Առողջ էկոհամակարգ ստեղծելու համար նպատակ դրեք բույսերի ընտրության բազմազանությանը:

    4. Հողի ծածկույթ՝
    Տնկելով ծածկույթի մշակաբույսերը հողը կհարստանա սննդանյութերով և հողի ներքին համակարքը ավելի պաշտպանված կլինի արտաքին ազդակներից։


  • Առանցքային կետեր


    1. Ուսանողը հստակ ներկայացնում է իրենց քննարման արդյունքները և պարզաբանում, թե ինչպես են պլանավորել նախագիծը քայլ առ քայլ։

    2․ Եթե ուսանողը անում է ենթադրություններ, հիմնավորում է կարծիքը։

    3․ Խումբը կարողանում է համագործակցել և կատարել աշխատանքի բաժանում առաջադրանքը ժամանակին ավարտելու համար։

    4․ Խումբը կարողանում է ընթերցանյութից սովորած մեթոդների միջոցով կատարել ընդհանրացումներ ու խոսել հաջող և բարձր ազդեցություն ունեցող մեթոդները սկսելու առանցքային քայլերի մասին։

    5․ Ըստ անհրաժեշտության՝ մարզիչը առանձնացնում է խմբի թերացման ոլորտները, որոնք առավել բարելավման կարիք ունեն։
  • Հարց
    Ի՞նչ եք կարծում կարելի է օգտագործել այն կենդանու գոմաբը, որը հակաբիոտիկ դեղեր է ընդունել, որպես պարարտանյութ։
    01
  • Պատասխան
    Եթե կովը (կամ որևէ այլ գյուղատնտեսական կենդանի) հակաբիոտիկ է ընդունել, ապա նրա գոմաղբը կարող է նույնպես հակաբիոտիկների մնացորդներ պարունակել: Սա հանգեցնում է օգտակար միկրոօրգանիզմների մակարդակի նվազմանը, որոնք կարևոր են հողի առողջության և սննդանյութերի ցիկլավորման համար:

    Այսպիսով, նախքան գոմաղբը հողի վրա օգտագործելը, օգտակար կլինի պարարտացնել կամ օգտագործել գոմաղբի վրա "հնեցման" (aging) մեթոդներ, որոնք կօգնեն քայքայել հակաբիոտիկների մնացորդները և նվազեցնել պաթոգենների և հակաբիոտիկների նկատմամբ կայուն բակտերիաների մակարդակը:
    01
2. Քննարկում-Վարժություն
Թիրախավորվող հմտություններ
Համագործակցություն, Հաղորդակցություն, Քննադատական մտածողությունն։
  • Առաջադրանքի ներկայացում
    1. Բիլ Գեյթսը ԱՄՆ-ում գյուղատնտեսական հողերի ամենամեծ մասնավոր սեփականատերն է: Ջորջիայի ֆերմեր և շրջակա միջավայրի պաշտպան Ջոն Քուարթերմանը կիսվել է իր կարծիքով, որ թեև նա ակնկալում էր, որ Գեյթսը կխրախուսի ավելի կայուն գործելաոճ գյուղատնտեսական հողեր գնելուց հետո, այդ հողի իր ձեռքբերումը շատ բան չփոխեց:


    Դու լինելով պերմակուլտուրայի ջատագով, ինչպե՞ս կմոտիվացնես Բիլ Գեյթսի նման խոշոր ներդրողին, որ կատարի ներդրում պերմակուլտուրայի մեջ։

    Մարզիչն անջատում է տեսախցիկն ու ձայնը, և թողնում, որ ուսանողներն ունենան ազատ քննարկում։ Նրանց դուրս բերած արդյունքները քննարկվում են մինչ երկրոդ մասին անցնելը։



    2. Տեղափոխվենք Հայաստան։ Եթե ՀՀ-ում և Արցախում ամբողջ պրոդուկտիվ օգտագործվող հողը ուզում եք պերմակուլտուրայի վերածել, որտեղի՞ց կսկսեք։

  • Ուղղորդումներ

    1. Կարևոր է մտքում պահել, որ Բիլ Գեյթսը ներդրող է, հետևաբար իր ռեսուրսներն ու գումարը որևէ գործի մեջ ներդնելով նա ոչ միայն կարճաժամկետ դրական արդյունքի է սպասում, այլև երկարաժամկետ աճի։ Սա համապատասխանում է պերմակուլտուրայի մոդելի տրամաբանությանը՝ տարիների ընթացքում աճող և ավելի զարգացող տարածք, որն ավելի շատ է արտադրում։ Սա նաև հակասում է մոնոկուլտուրային, որի ժամանակ տարածքի հողը գնալով արժեզրկվում է։

    Մեկ այլ գործոն պերմակուլտուրայում բնական կյանքի բազմազանությունն է։ Ներդրողները սիրում են և իրենց ավելի ապահով են զգում, երբ իրենց եկամուտը ոչ թե մեկ, այլ մի քանի աղբյուրից է։ Ունենալով բազում բուսատեսակներ և կենդանատեսակներ մեկ տարածքի շրջանակում և նրան մոնետիզացնելով՝ ներդրողը կարող է երկարաժամկետության պարագայուն իրենց ավելի ապահով զգալ իր ներդրման մեջ։

    2. Շատ դեպքերում մենք սկսում ենք փոքր տարածքներից, նրանց սեփականատերերից, կամ մեզ հետ համակարծիք կազմակերպություններից, որը ուղղություններից մեկն է։ Սակայն եթե ցանկանում ենք ՀՀ և Արցախի ամբողջ պրոդուկտիվ օգտագործվող հողը վերածել պերմակուլտուրայի պետք է պատրաստ լինեք, որ կարող է լինել մարդ կամ մարդիկ, ովքեր պատասխանատու են ամեն ինչի (տարածքների 90% և ավելիի) համար և դուք պետք է ունենաք հմտություն նրանց հետ համագործակցելու։

    Նոր տեխնիկաներ փորձելը, հատկապես մեծ տարածքների վրա, ռիսկ է, որից մեծ ներդրողները խուսափում են, հետևաբար պետք է փորձեք շահել նրանց վստահությունը ձեր նախկին փորձի, համագործությունների, ընդհանուր գործընկերների և այլ միջոցներով։

    Ինչպես Բիլ Գեյթսի պարագայում, այստեղ նույնպես հարկավոր է ցույց տալ որպես երկարաժամկետ ներդրում պերմակուլտուրայի առավելությունը։ Փորձեք դառնալ տարածքի սեփականատիրոջ «ընկերը»՝ օգնեք նրանց այլ հարցերում, որոնք ձեր ուժերի, գիտելիքների կամ կապերի սահմանում են, որպեսզի նրանցից կարողանաք ակնկալել ձեր գաղափարի նկատմամաբ նմանատիպ վերաբերմունք։

  • Առանցքային կետեր

    1. Ուսանողը հստակ ներկայացնում է իրենց քննարման արդյունքները և պարզաբանում, թե ինչպես են պլանավորել նախագիծը քայլ առ քայլ։

    2․ Եթե ուսանողը անում է ենթադրություններ, հիմնավորում է կարծիքը։

    3․ Խումբը կարողանում է համագործակցել և կատարել աշխատանքի բաժանում առաջադրանքը ժամանակին ավարտելու համար։

    4․ Խումբը կարողանում է ընթերցանյութից սովորած մեթոդների միջոցով կատարել ընդհանրացումներ ու խոսել հաջող և բարձր ազդեցություն ունեցող մեթոդները սկսելու առանցքային քայլերի մասին։

    5․ Ըստ անհրաժեշտության՝ մարզիչը առանձնացնում է խմբի թերացման ոլորտները, որոնք առավել բարելավման կարիք ունեն։
Հարց-Ամփոփում
Եկեք պատասխանենք երկու կարճ հարցի՝
- Ի՞նչ սովորեցիք այս քննարկում-վարժությունից։
- Ինչպե՞ս կարող եք այն օգտագործել ձեր կյանքում։

Ուղղորդում՝ հասկանալ դիմացինի տեսակետը և փորձել մտածել նրա նման, ելնելով դիմացինի մտածելակերպի առանձնահատկություններից՝ ներկայացնել ձեր գաղափարի համապատասխան կողմերը, և այլն
3. Քննարկում-Վարժություն
Թիրախավորվող հմտություններ
Հետազոտություն, Փորձի վերլուծություն, գնահատում և համեմատում
  • Առաջադրանքի ներկայացում
    Դուք կարդացել եք պերմակուլտուրայի մասին, և ունեք հիմնային գիտելիքներ նրա մեթոդների մասին։ Եկեք միասին դիտենք տեսանյութ բարձր տեխմոլոգիական ակվապոնիկ ֆերմաների մասին և փորձենք համամատել այդ երկուսը։

    Կարող եք ունենալ թուղթ և գրիչ և նոթեր վերցնել տեսանյութի դիտման ժամանակ։

    Մարզիչը տեսանյութը միացնում է մինչև 4:30 պահը, ապա եթե առաջացել են լեզվի՝ տեսանյութի ձայնը անջատելով արագ ներկայացնում է տեսանյութի հիմնական կետերը։

    Հարց։ Ի՞նչ նմանություններ կամ տարբերություններ ունեն ակվապոնիկ ֆերմաներն ու պերմակուլտուրան։
  • Ուղղորդումներ
    Ակվապոնիկ ֆերմաները և պերմակուլտուրայի մեթոդները տարբերվում են հողի օգտագործման նկատմամբ իրենց մոտեցմամբ.

    Բարձր տեխնոլոգիաների ակվապոնիկ տնտեսություններն ընդհանրապես հող չեն օգտագործում: Փոխարենը, նրանք օգտագործում են վերաշրջանառվող ջրային համակարգ, որտեղ ձկների թափոնները քայքայվում են բակտերիաների կողմից՝ սննդանյութերով ապահովելու բույսերին, որոնք աճեցված են ոչ հողի միջավայրում: Սա թույլ է տալիս ճշգրիտ վերահսկել սննդանյութերի պարունակությունը և ջրի pH-ը և վերացնում է հողի կարիքը:

    Մյուս կողմից, պերմակուլտուրայի մեթոդները մեծապես հիմնված են հողի առողջության և բերրիության վրա: Ուշադրության կենտրոնում է առողջ հողի կառուցումը և պահպանումը բնական մեթոդների կիրառմամբ, ինչպիսիք են կոմպոստացումը, ծածկույթի մշակումը և այլ: Այս համակարգերը ներառում են նաև մի շարք բույսեր, որոնք աշխատում են միասին՝ աջակցելու միմյանց աճին և առավելագույնի հասցնելու հողի առողջությունը: Պերմակուլտուրայի մեթոդները առաջնահերթություն են տալիս երկարաժամկետ կայունության համար առողջ հող կառուցելն ու պահպանելը:
  • Առանցքային կետեր
    1. Ուսանողները կարողանում են դուրս բերել տեսանյութի առանցքային կետերը և կիսվել իրենց սեփական գիտելիքներով ու կարծիքով։
    2. Ուսանողները կարողանում են համամատական վերլուծություն կատարել նոր ստացած տեղեկատվություն և նախկին գիտելիքների միջև։
    3. Ուսանողները կարողանում են պարզ արտահայտել իրենց մտքերը։
Հարց-Ամփոփում
Եկեք պատասխանենք երկու կարճ հարցի՝
- Ի՞նչ սովորեցիք այս քննարկում-վարժությունից։
- Ինչպե՞ս կարող եք այն օգտագործել ձեր կյանքում։

Ուղղորդում՝ համեմատել և հակադրել երկու նման թվացող բայց տարբեր հասկացություններ (օրինակ, որ համալսարանում եք սովորելու, և այլն)
3. Քննարկում-Վարժություն
Թիրախավորվող հմտություններ
Ստեղծարար մտածողություն և հաղորդակցության հմտություններ
  • Առաջադրանքի ներկայացում
    Պատկերացրեք, որ ձեզնից յուրաքանչյուրը ունի իր պերմակուլտուրայի դիզայնի ծառայությունը՝ դուք խորրդհատվություն եք կազմակերպում ֆերմաների համար և խորհուրդ տալիս իրենց տարածքները պերմակուլտուրայի վերածելու գործընթացում։ Հետևաբար՝ դուք վաճառում եք ձեր ծառայությունները, և պետք է տիրապետեք դա անելիու գործիքներին։ Այդ գործիքներից մեկը Ինստագրամն է։

    Հիմա ձեզնից յուրաքանչյուրը պետք է պատրաստի Ինստագրամ story, որտեղ փորձում է կրեատիվ ձևով վաճառել ծառայությունը։ Դուք 2-3 story-ի միջոցով պետք է համոզեք դիտորդին, որպեսզի օգտվի ձեր ծառայությունից։

    Ունեք 5-6 րոպե ժամանակ story պատրաստելու համար։ Պատրաստելուց հետո այն պետք է screenshot անեք և կիսեք մեր չատում։ Եթե չեք ցանկանում այն հրապարակել, կարող եք screenshot անելի draft-ը։ Եթե այն կկիսեք ձեր էջում, ապա անպայման նշեք մեր @climateuturn էջը, և լավագույն story

  • Ուղղորդումներ

    Հնարավոր հաճախորդին ներգրավելու համար դուք պետք է ցույց տաք՝
    • որ իրեն հարկավոր է ձեր օգնությունը
    • որ ձեզ կարելի է վստահել
    • որ դուք ճկուն եք աշխատանքի մեջ
    • որ ձեր ծառայություններն ունեն բարձր որակ
    Ձեր տեքստը պետք է լինի կարճ, հասկանալի ու չշեղվի իր նպատասկից։

    Դիզայնը շատ կարևոր է, քանի որ վիզուալ հաճելիությունից է կախված ինչքան երկար կմնա հնարավոր հաճախորդը ձեր էջում։

    Հաճելի դիզայնների համար կարող եք օգտվել Canva հարթակից, որը արագ, հեշտ ու հաճելի դիզայններ է առաջարկում։
  • Առանցքային կետեր
    1. Ուսանողները կարողանում են պարզ արտահայտել իրենց մտքերը տեքստի մեջ առանց շեղվելու հիմնական նպատակից։
    2. Ուսանողները կարողանում են ընտրել թեմատիկ և հաճելի դիզայն իրենց ծառայության վաճառքի համար։
    3. Ուսանողները կարողանում են օգտվել սոց-ցանցերից, մասնավորապես Ինստագրամից։
Հարց-Ամփոփում
Եկեք պատասխանենք երկու կարճ հարցի՝
- Ի՞նչ սովորեցիք այս քննարկում-վարժությունից։
- Ինչպե՞ս կարող եք այն օգտագործել ձեր կյանքում։

Ուղղորդում՝ կիրառել սոցիալական մեդիան և այլ գործիքներ իրազեկություն բարձրացնելու համար, կարճ տեքստով և վիզուալ գրավչությամբ գրացել ուշադրություն, և այլն
Քննարկման Ավարտ
Մարզիչ։
Չենք մոռանում, որ յուրաքանյուր հանդիպմանը պետք է միանալ Աշխատանքային Տետրով, որի վրա ենք գրառումներ և նշումներ ենք անելու։ Յուրաքանչյուր հաջորդ հանդիպման ժամանակ պետք են գալու նախորդ հանդիպման գրառումները և քարտեզների վրայի աշխատանքները։

Կա՞ն հարցեր կամ անհասկանալի մասեր Աշխատանքային Տետրի հետ աշխատանքից կամ քննարկումից։
Ուսանողներ։
Հաստատում են, որ կատարել են անհրաժեշտ հավելումները Աշխատանքային Տետրի մեջ և կբերեն այն հաջորդ հանդիպման ժամանակ։
Աշխատանքային տետրի մասին հիշեցումները մարզիչը նաև անում է ուսանողների չատում շաբաթվա մեջ առնվազն երկու անգամ։